05 feb Grönsakshuset ny huvudpartner till Hammarby Fotboll och Hammarby Bandy
Posted at 16:35h
in
Laget,
Nyheter
by Calle Lindberg
Hammarby Fotboll och Hammarby Bandy har slutit ett treårigt sponsoravtal med grönsaksleverantören Grönsakshuset. Avtalet är unikt i sitt slag och innebär att Grönsakshuset blir huvudpartner till både Hammarby Fotboll och Hammar
– Avtalet är omfattande och mycket viktigt för oss. Att vi sedan kan genomföra detta tillsammans med Hammarby Bandy gör det extra roligt och speciellt. Samarbetet stärker också Hammarbys båda varumärken på ett elegant sätt säger, Patrik Blomquist marknadschef på Hammarby Fotboll.
Även Hammarby Bandy ser fördelar med Grönsakshusets inträde i både fotbollen och bandyn.
– Grönsakshuset blir en mycket viktig partner i vår långsiktiga föreningsutveckling av Hammarby Bandy, där målet är en blomstrande ungdomsverksamhet samt dam- och herrlag som etablerade topplag i elitserien. Sedan är det fantastiskt roligt och givande att samarbeta med fotbollen, något som verkligen stärker varumärket och gör Hammarby till en attraktiv samarbetspartner bland sponsorer, säger Anders Gidrup Ordförande Hammarby IF Bandyförening
Grönsakshuset är ett matälskande familjeföretag med 30 års erfarenhet att leverera frukt och grönt av högsta kvalitet. De har fullständig översyn över sina leveranser, de egna odlarna och kontroll över hela kedjan – från jord till bord – och de har både ekologisk och säsongsbaserat frukt och grönt. Huvudkontoret är beläget i Skövde men Grönsakshuset är rikstäckande och inne i ett expansivt skede. Genom huvudpartnerskapet med både bandyn och fotbollen ska Grönsakshuset växeldra synligheten och aktiveringen i båda klubbarnas kanaler genom hela året.
– Vi ska hjälpa Grönsakshuset med sin fortsatta expansion både i Stockholm och ute i övriga landet. Planen kring vårt samarbete är långsiktig, affärsmässig och inte minst mycket kommunikativ. Vi delar samma värdegrund och har på kort tid etablerat en mycket fin relation mellan klubbarna och Grönsakshuset, säger Patrik Blomquist.
Grönsakshuset målomsättning för 2020 är 1 miljard kronor och det är ett företag i medvind. Nyligen förvärvade man Köket & Gården som är en digital saluhall med mat som är producerad, och hanterad lokalt, med kärlek och respekt för både människa och jord.
– Det känns fantastiskt att kliva in som huvudpartner i både Hammarby Fotboll och Hammarby Bandy. Vi har fått ett väldigt bra mottagande av båda klubbarna och jag ser fram emot samarbetet. Just samarbete är ett ledord för oss. Vi vill vara en aktiv partner som bidrar med bra saker tillsammans med bandyn och fotbollen, för sporten, supportrarna, barnen, ungdomarna och föräldrarna i Hammarby. Genom att kliva in i båda sporterna kan vi även arbeta säsongsbaserat precis som vi gör med vår kärnverksamhet, säger Håkan Larsson, vd för Grönsakshuset.
Läs mer om Grönsakhuset här.